Jan. 21, 2010. Det är kallt i vårt hus.

Nu sticker vi! Mot Estland! Jag fick lite permis igen.

Det ska vara uppåt 30 grader kallt vid vårt hus. Då ska vi sitta framför brasan och läsa. Nu måste jag packa.

Vi hörs i morgon.

Nej, vänta ett tag. Jag satte mig framför TV:n en stund och såg ett program om teorin om Atlantis. De ansåg att det försvunna Atlantis i själva verket är Arktis. Genom att studera gamla kartor upptäcker man att forna kartritare lagt in en kontinent, som man inte borde ha vetat om, eftersom det bara är ett istäcke nu. Men numera vet man att det kan ha varit en istäckt kontinent ca 6 000 f.Kr. Och om man då betänker att vi hade istid då... Alltså man anser att Nord- och Sydpolen har ändrat läge sedan dess. Ja, jag måste fundera lite mer på det här. Det var i alla fall intressant. Vet någon hur det var?
Nu MÅSTE jag packa färdigt!
Trackback
RSS 2.0