April 27, 2012 Minns ni det estniska kidnappningdramat förra året?

Åkern var full med gäss. Åkern är kanske fel ord. Det ser snarare ut som en insjö med en strand. Vi kom körande på vägen för att se hur det ser ut i år med översvämningarna.
Alla gässen ignorerade oss, men började sakta förflytta sig bortåt. Då tutade Ants. Alla gässen på en gång lyfte och fyllde himlen. Efter en sväng över oss var de borta.
 
 

 
Husen har fått sjötomt. Bara det inte blir mer vatten, då får de allvarliga problem!
.....
 

Hemma igen!

Minns ni det estniska kidnappningdramat förra året?

(Varför blev det stora bokstäver här? Jag har inte skrivit några. På min sida är det små bokstäver. Jättekonstigt.)
Det var några ester som cyklade i Bekaa-dalen i Libanon, som kidnappades av ett gäng skurkar. Esterna befriades så småningom, och nu har kidnapparna dömts. De dömdes för kidnappning, förfalskade pass, alkoholförsäljning, för organisering av bombattacker och plundring av kristna kyrkor. En av dem dömdes till döden, resten till fängelse.

.....

Jag gick omkring och småpysslade, radion var på, den estniska, och så hörde jag att det pratades om Sverige. Då förstod jag, att denna veckas nyheter från Sverige avslutades med historien om mamman och dottern som fick upp sin tvist om vinstpengarna i rätten. Och så att fel Margareta Winberg kommit på stadshusets fest. Så nu vet esterna det också.
Trackback
RSS 2.0