April 5, 2012 Dels föds för få barn, dels flyttar unga människor till andra länder

Jag ska börja i dag med ett litet allmänt råd. Se till att er dator inte får en alltför nära kontakt med golvet. Det blir så mycket problem då. Man får vara glad att det finns en annan dator i huset som är ledig ibland. Dessutom går man miste om en massa viktiga saker man sparat till ett annat skrivtillfälle. Men det är bara att bryta ihop och börja om igen.
Jag blir så upprörd när jag tänker på boken jag skrev om i går. Där sa man att esterna inte skulle fastna i gamla oförrätter! GAMLA OFÖRRÄTTER! Det är lika idiotiskt som när Maud Olofsson menade att Hitler gjort "en del tokigheter". Vi talar om saker som fortfarande finns levande i minnet hos så många ester. Ja, jag ska inte upprepa dem. Ni vet.
.....
Estland förväntas få den högsta tillväxten i EU detta år. I landet ökade detaljhandelsförsäljningen under februari med 14 % vilket är högst i Europa. Därefter: Lettland med  10 % och Danmark med 8,1 %.
.....
I Postimees skriver Urmas Reinsalu om den oro de känner för det låga födelsetalet i Estland. Dels föds för få barn, dels flyttar unga människor till andra länder. Nu har man i IRL börjat tala om att ge rösträtt åt ungdomar från 16 år, eller ge familjer röster efter antalet barn i familjerna.
.....
 
Nu måste jag gå och sörja min dator. Vi hörs!
Trackback
RSS 2.0