aug 21, 2013. Presidenten i Väike Maarja.

Jag har hört många gånger hur dum jag är och en massa andra dumheter, men när någon anklagar oss för att vara kommunister och att vi vill förstöra Estland tillsammans med den "kommunistiske KGB-mannen", Estlands premiärminister Andrus Ansip, då blir jag bara så beklämd och ckockad. Det är så elaka lögner sprids bland människor. Plötsligt är det någon som kastar ur sig en fruktansvärd anklagelse för att man inte håller med vad som sagts. Hur många människor har inte drabbats av det? Och nu var det vi.
 
Jag ville skriva om två män som blev deporterade till fångläger i Gulag för att de var revolutionära. Stalin gjorde ju så, att de som en gång anslutit sig till honom och arbetat tillsammans med honom plötsligt blev fiender med hjälp av påhittade brott. 
 
Jag kan inte skriva mer i dag. Jag kom av mig för mycket. Jag ska berätta i morgon i stället.
 
Några fina bilder ska ni få att titta på.
 
Vi har aldrig haft så många storkar i vår del av Estland som i år. En dag såg det ut så här utanför oss::
 
 
 
 
En dag i våras var det Wiedemannskonferens i Väike Maarja igen. Men den här gången var det speciellt. Presidenten var där. Titta.
 
I mitten står president Ilves och till vänster om honom årets pristagare. Båda fick plantera en ek på den speciella tomten.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Märta

Vilken fin bild, där har jag varit!
Hade aldrig sett storkar men på vägen till er såg jag flera stycken.

2013-08-21 @ 20:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0