Aug 6, 2014

 
När jag började skriva den här bloggen för 5 år sedan i dag, då tänkte jag att jag skulle hålla på i ett år. det har varit så mycket som hänt och så många minnen och annat jag velat förmedla. Nu känner jag att det är dags att gå igenom det skrivna och redigera det. 
Fr.o.m. i dag kommer jag bara skriva två dagar i veckan. Ska vi säga att jag skriver på lördag eller söndag nästa gång. 
Precis som för fem år sedan var vi bjudna på födelsedagskalas till Marju, men hon hade skadat sig på jobbet och måste vila. Kvällen är härligt ljummen och solen skiner. Vi sätter i gång grillen nu. 
 
Ute i världen fortsätter alla krig. Putin har begärt att Säkerhetsrådet ska sammankallas för att diskutera hur man kan lugna ner terroristerna i östra Ukraina. Han är sig lik. Hur många gånger har inte Väst begärt att han, som har gett dem allt krigsmateriel, ska göra något för att få slut på stridigheterna. Under de senaste slagen har 1500 människor dött och 750 000 människor har flytt till Ryssland. 
 
Må så gott allihop. Nu börjar redigeringsarbetet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket jättematerial du har att redigera men så roligt att du ger dig i kast med det. Ser fram emot resultatet. Lycka till! Eva Linnea

Svar: Kul!
estlandskarin

2014-08-07 @ 23:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0