Roliga historier som berättades i Sovjet:

 

Roliga historier som berättades i Sovjet:

 

Två krokodiler möttes vid en strand.

Den ena sa:

Jag åt en amerikan i går och nu rapar jag whiskey hela tiden.

          

 

Då svarade den andra: jag åt en sovjetisk hjälte för en vecka sen, och jag rapar fortfarande ut medaljer och hederstecken.

 

När Hanno berättade den i Estland, då skrattade alla gott, även kommunisterna. Alla visste ju hur sovjetiska hjältars bröst är fyllda av utmärkelser.

Han berättade den också på Krim, när han var på rehabilitering där, då skrattade ingen. Det blev bara helt tyst och en obehaglig stämning. Vågar man verkligen skoja om sovjetiska hjältar?

Man kan jämföra Krim då med Krim nu, livet är lika osäkert i dag som det var då.

-----

En sovjetisk sprittillverkare gjorde whiskey, men innan han skulle börja sälja den ville han få den undersökt. Han skickade ett prov till ett laboratorium i Helsingfors. Han menade att det var det enda internationella laboratoriet man kan lita på.  

Efter ungefär en vecka fick han svar på provet. "Er häst är sockersjuk" stod det i brevet. 

-----

 

Färjan har just lämnat bryggan på Dagö/Hiiumaa med sina passagerare. Kaptenen står och iakttar att allt fungerar. Då ser han plötsligt att en man med en get tydligen ska med. Han tycker synd om dem, och återvänder till bryggan. När han lagt till på nytt kommer inte mannen på. "Vad i hel....." 

Han går av, går fram till mannen och frågar varför han inte kommer på båten. "Jag ska inte åka någonstans!" "Men jag såg ju att ni skulle med!" "Jag skulle bara visa färjan för geten."

 

Kapten blev så upprörd att han anmälde mannen till en domare.  

 

I domstolen försökte man förstå den märklige mannen. En där frågade honom: "Ni Dagöbor har en mycket speciell humor, har jag hört. Kan du berätta något för mig?"

"Jodå, en man hade kommit till himlen. Han gick runt och pratade med Gud och njöt av utsikten. Efter en stund måste han fråga Gud var man kunde kissa. Gud såg sig om bland molnen och pekade på en liten öppning. 'Kissa där.' Hålet var precis ovanför domaren."

-----

Så några historier ur det dagliga livet:

 

Hanno var på besök hos Pripps med några kollegor från Saku ölbryggeri. En av dem fick svår tandvärk och Pripps bjöd dem alla på ett tandläkarbesök. Det var så tydligt att alla hade dåliga tänder.

Tandläkaren gick igenom deras tänder noga, och lagade hål där det behövdes. När han var färdig sa han mycket allvarligt till dem: "Ni ska inte försöka laga era tänder själva. Ni måste gå till en tandläkare!"

Deras tankar gick till tandläkarna därhemma, som hade skött om dem i alla år.

------

En tysk gjorde en resa i Ryssland på 1990-talet. Han kände att håret hade blivit lite långt, så han passade på att gå till en frisör. Han blev klippt och betalade och gick.

 

När det blev dags igen för klippning, gick han till sin vanliga frisör i Tyskland.

"Du ska inte försöka klippa dig själv, det blir aldrig bra!"

-----


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0