Maj 22, 2010. Syskongnabb.

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar. Vi har haft några underbara sommardagar och varit ute mycket. Jag har varit på ett Systerbesök på Ersta och träffat min sköterska Hilde, vars rötter finns någonstans i Norge. Vi pratade om vilken tillgång det är att tillhöra två länder. Norge skiljer sig inte så mycket från Sverige som Estland gör, men det är ju ett ständigt syskongnabb. Hilde ville inte berätta för mig vad norrmännen säger om svenskarna. Förr hörde vi ju norgehistorier jämt och samt här i Sverige, men sedan Norge fick sina oljemiljarder har de tystnat. Jag tycker det är roligt i alla fall. Det ligger en positiv känsla i botten, som jag uppfattar det i alla fall.

Annars lyssnade jag på ett program ”Nordegren i P1”, där Nordegren själv chockade mig med okunskap om Estland, men jag måste lyssna om, så jag får berätta i morgon istället.

Trackback
RSS 2.0