okt 8, 2013 Tar någon ansvar för spridandet av felaktig propaganda?

Jag googlade och kom till en blogg skriven av "tokmoderaten". Han skriver om sitt andra hemland - Estland. Det jag läste gäller att ryssarna trodde att esterna tagit med sina tidigare markområden, de som Stalin stal från dem trots att han skrivit under på att aldrig göra det. Ryssarna trodde att esterna hade tagit med dem på sitt euromynt, vilket de inte hade gjort. Men det var en del bråk innan ryssarna gav sig.

I en av kommentarerna stod det om de fascistiska esterna, och jag blev så upprörd i hela kroppen. Varför har alla som säger så bara tagit det för en sanning. Varför kontrollerar folk ingenting? På vad sätt skulle esterna vara fascister? Judehat? Esterna var det första folk i världen som gav det judiska folket i sitt land kulturell autonomi. Detta hände när esterna själva bestämde i sutt land.

Jag skickade ett mail till Thomas Nordegren med rubriken:

Ska vi vara politiskt korrekta mot alla? Eller får vi baktala vissa invandrare

Nu vädjar jag till dig.

Du hade en gång ett specialprogram om Estland, men det blev fel i alla fall. Slutordet fick Dilsa Demirbag-Sten som sa att "orsaken till att det var så relativt få judar som mördades i nazistockuperade Estland var att det bodde så få människor i Estland."  

På vad sätt skulle esterna vara fascister? Judehat? Esterna var det första folk i världen som gav det judiska folket i sitt land kulturell autonomi. Detta hände när esterna själva bestämde i sutt land.

Sofi Oksanen har berättat att t.o.m. i Sydamerika frågar man om esternas fascism. Ingen i Sverige tar på sig ansvaret för alla felaktiga anklagelser som riktats mot esterna här i vårt land.

De nya invandrarna får vi absolut inte säga något nedsättande om; med esterna är det en helt annan sak. Politisk korrekthet gäller inte esterna. Där får man hitta på vad som helst. (För mer info läs http://karinsestland.blogg.se)

Jag skickade in ett öppet brev till flera tidningar tidigare i år, men fick inte ens ett svar. Du har i alla fall visat ett visst intresse för att ifrågasätta påståendena... Snälla! Läs mitt bifogade öppna brev och tänk efter om du kan göra något.

Med vänlig hälsning
 
Brevet finns redan i min blogg: 
APRIL 27, 2013. ÖPPET BREV TILL SVENSKA MEDIER.
-----
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0