Aug 23, 2015 Indrek igen.

 

I går var det väldigt varmt.

I Väike Maarja finns en motocrossbana som ligger i en grop utan någon möjlighet till skugga.

I går var det ett event i Väike Maarja. Motocross-stjärnan Indrek Mägi arrangerade Mägi racing.

 

Många var där, och alla ville se ortens store son Indrek på banan. Speakern berättade mycket on honom, och vi stod med den övriga familjen och väntade. Naturligtvis var det andra bra åkare också, men alla väntade på Indrek. 

I hans lopp var det bara två tävlande. Mästaren Indrek och hans utmanare, som jag aldrig uppfattade namnet på...

De startade en bit från oss, och körde runt på en backig bana. Precis där vi stod gjorde de gigantiska hopp på cyklarna. Första gången var jag oförberedd så jag bara skrek! Jag har aldrig sett någon hoppa så med en motorcykel. Hoppa och svänga sig och sedan landa rätt. Vår lille Milo hade inte heller sett det tidigare, så han försökte få vara med och leka. Men jag höll honom hårt i kopplet.

Indrek vann förstås. Och sedan åkte vi hem, helt slut av värmen. Milo drack upp en hel skål med vatten, och jag ett stort glas.

 

 Indrek, och så några andra:...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jörgen Städje

Hej

Jag hittade just din blogg och min kommentar har inte mycket med ditt inlägg att göra. Jag vill bara tala om att du fyller en vitkig uppgift och att få svenskar egentligen vet hur det är i Estland och vilka faror ni svävar i. Jag vet, för jag har gjort ett antal resor där och ännu fler i Litauen.

Får jag börja med en liten uppmjukare. Läs min artikel om det ryska cyberangreppet på Estland så som det beskrevs för mig av den estniska cybersäkerhetsbyrån CERT-EE.

http://techworld.idg.se/2.2524/1.440124/estland-under-attack

Tala om vad du tycker på [email protected]

Om du vill får du gärna kommentera denna text, som jag tänker ha i ett kommande blogginlägg (Putin benämns normalt Putte i svenska bloggar):

"Smugglingen är förmodligen helig. Exakt vad den estniske säkerhetsofficern Eston Kohver var ute efter när han greps vid rysk/estniska gränsen nära gränsstationen Luhamaa i september 2014 går inte att veta, men det verkar klarlagt att han försökte motarbeta smuggling. Förmodligen kände sig smugglarna störda av den estniska verksamheten och ropade på sina kompisar i KGB (som själv är en stor smuggelorganisation). Givetvis finns inga som helst bevis mot Estland. Det är inte nödvändigt. Att Kohver dömdes till 15 års fängelse 20150819 är bara en maktdemonstration. Putte vill visa vem som bestämmer i området."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0