I Sverige

Ja, nu är jag i Sverige igen. Det var svårt att lämna Estland den här gången, eftersom jag vet, att när vi kommer tillbaka är sommaren definitivt slut. Men jag vet också, att hösten är otroligt vacker. Vad jag missade i år var också storkarna på vår tomt. När bönderna tar hand om sin säd, då kommer storkarna så nära, och förra året var de till och med på vår tomt. I år var alla gamla storkbon bebodda, det var de inte förra året. Förhoppningsvis betyder det att storkstammen inte är i fara i Estland.
 Annika berättade för resten att Estland kallas "sjöfåglarnas land". Det hade jag aldrig hört. Men jag har däremot sett en massa sjöfåglar. Förra hösten var himlen fylld av gässen och deras läten. Plog efter plog fyllde himlen. Det var helt fantastiskt.
Just nu läser jag en bok av Ulf Larsson:  "Socialdemokratin och Baltikum under mellankrigstiden", utgiven av  Acta Universitatis Stockholmiensis, Studia Baltica Stockholmiensa. Mycket intressant, men det finns frågar att ställa. Jag ska ta och fråga den allvetande Raimo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka till Sverige! Grattis till din nya blogg. Jag har följt den från början. Den är engagerande, intressant och tilltalande i sin utformning. Du får gärna berätta mer om dina synpunkter på Ulf Larssons bok!

Eva Linnea

2009-08-15 @ 17:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0