Hemma igen

Nej, nu är jag tillbaka i huset. Jag fick åka hem i fredags, men är lite trött, så jag har inte skrivit något nytt. Anna och Viktor kom för att hjälpa till att sköta om mig. Det kändes fint. Och Anna kommer tillbaka nästa vecka när jag är i Tallinn.

Malle var just här och tittade igenom mina dokument från sjukhuset. När man läste till apotekare i Sovjet, då läste man väldigt mycket medicin, man blev nästan läkare, men inte riktigt. Och Malle är apotekare. Hon berättade att Kardiologen i Tallinn, som är min nästa destination är Estlands modernaste sjukhus och har de bästa läkarna. Det låter bra, och dit ska jag nästa vecka!

Men nog känns det att hösten är på väg. Luften är klar och träden har börjat växla färg. Men fortfarande är gräset grönt. Den där friska gröna färgen som är så underbar. Huset var fullt av flugor när jag kom hem, men nu är de flesta borta. Döda. Tänk om man får veta en dag att flugorna har precis samma känslor som vi, då blir det inte roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0