Sept. 27, 2009 Höst.

Ännu en vacker höstdag. Ants har gjort en del höstarbete. Solstolar och studsmatta har flyttats in.

Alldeles nyss såg vi andra delen av Wickmans pojkar. 1936. Unga människor fullständigt ovetande, naturligtvis, om vad som ska hända, lever de vanliga studentliv. Med spirande kärlek och skolbekymmer. Och nu när jag lär mig allt mer om Estlands kultur och historia är ju alla namn kända, och jag känner mig så nära dem när de talar om Koidula, Aavik och Kreutzwald.

De är ungefär som ungdomar i dag i Estland. Som Mikk och Indrek. Men nu får det inte hända ett svek igen.

Förresten är en av de stora nyheterna i dag att en kyrka på Saaremaa fått en ny tung klocka. Jag tycker det är så underbart, när en sådan sak är en viktig nyhet.

Jag hade hoppats kunna visa några vackra bilder från trakten i dag, men fotografen har strejkat. Kanske i morgon.
Trackback
RSS 2.0