Jan. 9, 2010. Bara vänsterfolk?

Nu bär det av mot Sverige igen. Vad är hemma? Jag vet inte säkert. Jag känner mig verkligen hemma i Estland också, och det är helt underbart.
Vi var på Talu turg, bondtorget, i går. Vi köpte härliga skinnvantar till mig, och hemgjord kohupiim. Kanske gör jag pasha av den, trots att det är långt till påsk.

 

Vi lyssnade på Nordegren i P1, intervjun med Birger Ekberg som skrivit boken ”De ska ju ändå dö. Tio år i svensk underrättelsetjänst”. Vanna Beckman intervjuas också om sin roll i KFML och radion. Hon bagatelliserar alla anklagelser. Vi var vänsterfolk, säger hon, och menar att värre än så var det inte. Tänk er at någon säger: "Nej, vi va bata nazister. Och småskrattar.

 

 

Det första flyget mellan Ryssland och Georgien sedan augustikriget avgick i går. Ryssland säger också att de ska börja importera georgiskt vin igen.

 

Ja, ja det var mer jag skulle kommentera om nyheterna i går kväll, men nu går all energi åt till packning, så jag får komma ihåg det när jag till Sverige.

Trackback
RSS 2.0