Juni 13, 2010. Rod Stewart i Estland.

Det blir inte av att skriva varje dag som jag hade tänkt från början. Nu är vi sjuka båda två, och det blir så mycket annat jag måste göra. Ibland träffar jag folk, och sedan måste jag vila någon dag.
Vi har varit på studentfest för Ebba, och då fick jag en särskild beställning av hennes pappa att ta med mig den lilla flaggställningen från Estonia med både den svenska och den estniska flaggan. Det kändes fint. Det är så länge sedan nu, men det var såhär: Vi såg den här flaggställningen stå vid receptionen på fartyget, så vi frågade receptionisten om den fanns att köpa någonstans. "Tyvärr”, sa hon. "Vi har bara den här." Vi stod kvar en stund. Hon fick ett annat ärende att utföra, och snabbt som blixten hade Ants stoppat ner flaggorna i sin väska. Nästa gång vi åkte med Estonia fanns det många sådana flaggor att köpa.




Dagens Postimees handlar nästan bara om idrott! Både fotboll och annat.

Och det tänker jag inte kommentera.

 

Rod Stewart uppträdde i Tallinn på den stora Jazzfestivalen. Han började därmed sin sommarturné.






I går inträffade tolv bilolyckor i Estland.  Den fruktansvärda stormen var orsaken till flera av olyckorna, och flera andra orsakades av att föraren var berusad, en berodde på att ett träd blåst ner över vägen och en av att ett barn sprang över gatan.






Trackback
RSS 2.0