Juni 6, 2010. Kameror ute i naturen.

Jag ser på hur Ship to Gazas fartyg försöker (?) ta sig till Gaza med förnödenheter. Kan inte låta bli att tänka på hur esterna önskade att någon skulle uppmärksamma deras förtvivlade situation under den sovjetiska tiden, men det dröjde 50 år innan något hände, och då hade de gjort ett fantastiskt förarbete själva.

 

Viktiga rubriker från Postimees och Virumaa Teataja:

Staten vill ge männen större roll i familjerna. Mer jämlikhet alltså, eller är det så, att de inte tillåts göra något?

Vad betyder Ikka seesama Katrin? Gissa. Rätt svar i slutet av skrivelsenJ.

Rakveres stadsförvaltning håller stängt på tisdag. Alltså om ni tänklt söka upp dem, då är det bra att veta.

Baruto är den mest populäre sumobrottaren i Japan! Han är ju est!

Flicka, 11 år, från Kadrina fick två guld och två silver i skolmästerskapen i simning. Det kan bli något av den flickan!

 

Gå in på den här sidan:

http://www.looduskalender.ee/en/

Då kommer du in på sidor översatta till engelska och kan till vänster se en rad med länkar till naturens under: videofilmade djur. Där finns vildsvin, svart stork, bon med örn, uggla. Och flugsnappare mitt på sidan.

Det ska också finnas en video i en bikupa, men jag får bara fram en stillbild på ett bi. Någon annan som lyckas bättre?

Förra året följde jag storkparet när de fick ägg och äggen kläcktes och en tid till. Det var till och med så, att Aktuaalne kamera hade ett inslag från storkboet.

 

 

 

 

Gå in på sidan trots att jag visat några bilder. Den är värd det.

 

Rätt svar: Alltid samma Katrin. Man kan tro att Ikka också är ett namn säger Ants.

Trackback
RSS 2.0