Sept. 22, 2010 Stalin lät mörda många miljoner fler människor än Hitler.

Det har hunnit gå några dagar utan att jag skrivit något.
I Sverige har vi haft val, och jag såg en rapportering i Estland om när sverigedemokraterna hade ett valmöte. Det var medlemmar i ett riksdagsparti som gjorde allt för att överrösta sverigedemokraternas talare på olika sätt. I Estland ansåg man det vara mycket underligt att det hände i det demokratiska Sverige.
Det är verkligen märkligt, att vänstern har så hög svansföring när det gäller sverigedemokraterna.

När Felix satt och tittade på valvakan med sina vänner förstod de andra inte varför han skrattade så gott när han såg hur Lars Ohly vände för att inte riskera att möta Jimmy Åkesson i sminkrummet.  Han förklarade då för dem, att sverigedemokraterna är svartlistade för sitt nazistiska förflutna, medan vänstern inte berörs alls av sitt kommunistiska förflutna. Stalin lät mörda många miljoner fler människor än Hitler, men trots att de svenska kommunisterna samarbetade aktivt med sovjetkommunisterna i Komintern, så är allt förlåtet.
När Jenny Lindahl var aktiv i partiet som förbundsordförande för Ung Vänster sa hon att Stalin var missförstådd i Sverige, han var inte alls speciellt grym. Jag läste då vad som skrevs om diktatorn på kommunisternas hemsida, och om det som stod där hade varit sant, då hade hon haft rätt. Men som vanligt var det redigerat. Nu är hon, Jenny Lindahl-Persson och ansvarar bl.a. för vänsterpartiets image. Hon har sagt åt dem att skratta mer. De är helt rena och oskyldiga numera. Jag har inte hört dem tala om sin egen bakgrund. Har ni?

Jag minns när jag var mycket ung och lyssnade på en valdebatt på radion. Hilding Hagberg sa då något, som till och med jag hörde var en ren lögn. Jag minns hur förvånad jag blev att ingen påpekade det. Det var i början av 1950-talet.
Trackback
RSS 2.0