Jan. 6, 2011. Vi präglas av olikheten.

Tack för kommentaren. Jag hade inte gått igenom bloggkonstruktionen helt och hållet, så jag hade alldeles missat att jag kunde skriva om mig själv. Nu har jag skrivit några rader om mig själv.


Den 11 november skrev jag om Mai Madison som arbetat som psykolog i Australien och betonat de första sju årens stora betydelse i en människas liv. Hon själv vet, eftersom hon levde största delen av sina sju år i det estniska flyktinglägret i Geislingen i Tyskland, och hon har hjälpt många i sitt arbete med den insikten. Det kan kännas som ett stort problem när man tänker på hur många barn som präglas av svält, krig, fattigdom och annat elände under sina första sju år. Ibland blir man bestört över människans ofullkomlighet. Vi är alla olika, vi tolkar verkligheten olika, och vi präglas av den olikheten.
Trackback
RSS 2.0