maj 3, 2013, Smått och gott.

Nej! Jag missförstod lite grand. Att vi ska tycka att folkdanser och annat svenskt är löjligt beror ju på att vissa anser att det är högerextrema åsikter att gilla sådant. Nu kommer jag ihåg att jag skrivit om det tidigare, och jag menar fortfarande att vi ska vinna tillbaka vår kultur. Använd folkdräkter! Sjung gamla sånger! Läs gamla sagor! osv. osv. Varför ska vi låta en grupp (vänstergrupp) människor få förstöra det som är svenskt? Alla andra nationer får ha en egen kultur, bara inte vi.
Minns ni när vi inte kunde hissa svenska flaggan? Det ansågs högerextremt då. Det är över nu. Skolavslutningarna kanske ni också minns?
 
Ja, vänstermänniskor vill ju att vi alla människor i hela världen ska vara likadana. Tänk er det. Så trist. Problemet är ju att vi inte är det. Inte ens syskon är likadana och tänker likadant. Hur ska vi då alla i hela världen kunna vara det. Ärligt talat: är det inte mycket roligare och mer givande att upptäcka skillnader och hur andra tänker.
 
Jag minns också när svenskar besökte Japan för en massa år sedan, och glatt utropade: "Men dom är ju som vi!" Självklart är de inte som vi. Träng in i en kultur och du ser olikheterna. Jag lever, som sagt, i två kulturer, och jag känner mig rik. Det är oerhört givande att känna i sin själ hur olika vi är p.g.a. hur olika vi levt. Vi har olika erfarenheter helt enkelt.
 
Använd era folkdräkter och dansa!!
-----
 
Och så Estland: (som är rädd om sin kultur). I Baltikum startas många nya företag. Men det är i det minsta av de tre länderna som de flesta företag startas. Estland alltså.
En företagare intervjuades i Aktuaalne Kaamera och han menade att bara 1 % är själva idén. 99 % är hårt arbete för att genomföra idén. Jag kan av egen erfarenhet hålla med honom.
 
En hög amerikansk militär kommer till Estland i dagarna för att lära av esterna och utveckla EU:s och USA:s cyberförsvar. Estland har ju kommit längst i arbetet med frågan, de var ju utsatta 2009 under Bronsbråket och senare.
Därefter fortsätter amerikanen till Syrien och Ryssland!!
 
"Skatt- och Tullverket" har konfiskerat 6 000 liter olja som egentligen skulle förstöras, men man har beslutat att skänka all olja till SOS barnbyar i landet. Där är de mycket tacksamma och förklarar att den gåvan är till stor hjälp för dem.
Verket berättar att de beslagtar också kläder som har felaktiga etiketter för att se ut som märkeskläder. Nu funderas det om inte de också skulle kunna skänkas vidare istället för att brännas upp, som man tidigare gjort.
 
PÅ Saaremaa bygger de nu fartyg som ska ge regionala förbindelser med öarna. Staten har satsat 27 miljoner Euro, och har skapat många nya arbetstillfällen. Nu döptes ett fartyg som kostat 1,2 miljoner Euro och ska utgå från Saaremaa till en av småöarna. 
 
Fartyget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0