Tillägg till gårddagens anteckningar.

Jag visste inte att det i slottsruinerna i Rakvere i går fanns 20 amerikanska soldater. Det såg jag först när jag läste Postimees i dag.
Museets direktör Kaidu Tiirik sade att detta är ett interaktivt museiarrangemang där gästerna från USA får bekanta sig med Estlands historia, och dess traditioner och kultur.

Marinsoldaterna anlände till högborgen vid öppnandet av utställningen "Klädstilen under 1600-talet", där landsknektens klädsel är specifik. -Det var under den svenska tiden.-  De fick ta ett vapen från tiden, bekanta sig med fästingen och genomgå samma inledande utbildning som den unga soldaten.

Efter en marsch på slottet fick de nya modiga och avancerade kämparna marschera mot den långa gatan i staden och sedan fortsätta i resten av staden. 

Det bästa soldaten fick ett pris värdigt en kämpe och naturligtvis fick han också en chans att vinna ett av många vackra flickors hjärtan.


Vi missade mycket förstår jag nu. Så går det när man inte läser ordentligt vad allt handlade om.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0