Sep 15, 2014 Svenska problem.

Jag är allvarligt bekymrad. Jag har tidigare skrivit i min blogg att det är viktigt att vi behåller och förbättrar det svenska rättssamhället. Vi får aldrig acceptera andra rättsregler, sådana som vi tidigare avvisat. Vårt land är viktigt för oss alla som lever här, och vi ska inte göra det svårare att, just, leva här. Vi kan inte förneka, att problem uppstått med den stora invandringen. Vi har minst 55 områden, där polisen eller brandkåren kräver assistans för att gå in. Det är nytt för det moderna Sverige. Det är allvarligt. Där kan vi inte garantera rättssamhället. 

Jag är också oroad över Brå:s statistik. De visar egentligen bara att vi ska manipuleras att tro att allt är som det ska vara, om inte bättre.

När det gäller "dödligt våld" räknas då knuff från balkong och andra kulturrelaterade mord? 

Ska vi blunda? 

Jag skulle uppskatta att man talade sanning i våra medier och redovisade sanningen om de svenska förhållandena. Men det är väl för mycket begärt. 

Jag vill hellre veta och se vad som kan göras, än att få del av misstänkt propaganda och inte få säga något alls. Jag vill kunna diskutera livet och levnadsförhållanden i det land i vilket jag föddes, liksom mina förfäder. 

Jag har berättat om när jag var 5 år och förstod, att vuxna ändrar reglerna efter sina olika behov. Så rätt jag hade vid 5 års ålder! Politikerna i Sverige svarar inte längre på frågor. De säger det, som de i förväg bestämt att de ska säga och gör som Bo Ringholm; hellre säger de samma mening många gånger än rakt besvarar en fråga. Är inte det att lura medborgarna? Och dem röstar vi på. Det finns ju inga andra. Vad är politik i dag? Mycket manipulation, och lurendrejeri!? Både Göran Persson och Fredrik Reinfeldt skodde sig på oss efter sina avgångar från politiken. Det är bara två exempel, men allvarligt. Politikerna arbetar tydligen för sitt eget väl och ve, och vet inte så mycket om den "vanlige" svensken. De har aldrig tänkt på att vi lever på olika ekonomiska nivåer, och när det gäller Persson och Reinfeldt har de blundat för att det även är svenskar med ont om pengar, som bidrar till deras överflöd. 

      
Två fd statsministrar som skott sig. De har "bara följt reglerna".

Dessutom. 

Vad kan Rheinfeldt ha menat när han sa att han "förstod" Putins oro för ryssarnas situation i Ukraina!? Vad menade han med det? "Förstår" Rheinfeldt också Putins "oro" för de invandrade ryssarna i Estland och Lettland? 

"Förstår" Rheinfeldt också de invandrade ryssarnas mycket högre standard i Estland än i Ryssland. i så fall: "förstår" han ändå Putins oro. 

Förresten, om nu Erdogan skulle tillkännage att han känner stor oro för turkarnas situation i Sverige, skulle Rheinfeldt "förstå" det också? Ack dessa naiva svenskars förståelse för allt och alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0